|
Wochendurlaub in Österreich - Weekend w Austrii
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1329 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
W ostatnim czasie pojawiła się tendencja do wspomagania i wzbogacania tradycyjnych treści i metod nauczania, nowymi opartymi na wykorzystaniu komputera. Zastosowanie technologii informacyjnej na lekcjach języków obcych czyni te zajęcia bardziej atrakcyjnymi i interesującymi dla uczniów. Dlatego też postanowiłam zamieścić przykładowy scenariusz lekcji języka niemieckiego z wykorzystaniem komputera i Internetu. Lekcja przeznaczona jest dla uczniów II klasy liceum i dotyczy nauki języka obcego nowożytnego jako drugiego, rozpoczynającej się od poziomu zerowego.
Temat: Wochenendurlaub in Österreich.
Czas trwania lekcji: 45 min.
Klasa: II
Poziom: podstawowy (2 godz./tyg.)
Przygotowanie ucznia z informatyki: do realizacji proponowanego tematu wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu obsługi komputera. Uczeń powinien posiadać następujące umiejętności:
- Sprawnie korzystać z Internetu i edytora tekstu
- Znać program Microsoft Word oraz Corel Draw
- Kopiować ekran do schowka systemowego
- Ustawiać niemiecką czcionkę
- Zapisywać efekt swojej pracy
Cele lekcji:
- uczeń zna słownictwo dotyczące planowania tras rowerowych
- uczeń potrafi domyślić się znaczenia wyrazów przez podanie synonimu lub z kontekstu
- uczeń umie wykorzystać posiadane wiadomości i zastosować je w praktyce
- uczeń potrafi wyselekcjonować, wybrać żądane informacje
- uczeń zna możliwości planowania tras rowerowych w Austrii
- uczeń umie korzystać z Internetu i programu
- uczeń potrafi zaplanować krótką wycieczkę rowerową
Przebieg lekcji: I. Część wprowadzająca:
Nauczyciel wprowadza uczniów do tematu lekcji, zadając im pytanie: „Co można robić w weekend?” Uczniowie uzupełniają przedstawiony na karcie pracy asocjogram, wpisując własne propozycje w formie haseł.
II. Prezentacja nowego materiału: 1. Uczniowie otwierają strnę internetową: www.austria-tourism.at/index.html.
a następnie klikają pod hasłem „die schönsten Radtouren”.
2. Nnauczyciel objaśnia nowe słownictwo na stronie głównej dotyczące
wycieczek rowerowych.
III. Praca nad nowym materiałem:
1. Spośród proponowanych tras wycieczek rowerowych uczeń wybiera najbardziej atrakcyjną i zapoznaje się z jej opisem.
2. Następnie wyszukuje informacje dotyczące zabytków, jakie mija, atrakcji, które go czekają i danych o krajobrazie. Wszystkie informacje uzupełnia na karcie pracy.
3. Wykorzystując swoje umiejętności z zakresu obsługi programu Corel Draw przygotowuje plan trasy wycieczki rowerowej, z uwzględnieniem zwiedzanych miejsc i godzin wyjazdu, następnie zapisuje efekt swojej pracy.
4. Wybrani przez nauczyciela uczniowie prezentują wykonane przez siebie zadanie.
IV. Objaśnienie pracy domowej: Uczniowie przygotowują w formie pisemnej i ustnej wypowiedź na temat: Mein Wochenendurlaub Opracowała :
Anna Górska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|